Jóga pro těhotné

Těhotenství je nádherný jiný stav, v dnešní uspěchané době však braný velmi samozřejmě. Ráda bych skrze techniky jógy dovolila ženám užít si tento stav, najít si čas na poznání svého měnícího se těla, cítit sebe a začínat v sobě probouzet mateřský princip.

V setkání o sebe budeme pečovat jemnými ásánami, jež pomohou lépe příjmat změny na našem těle, uvolňovacími dechovými technikami pro usnadnění porodního času, vonnými olejíčky, meditacemi, vizualizacemi či automatikou kresbou pro naučení se komunikace s miminkem.

Dovolte sobě užít si jiný stav svého těla i mysli jako BOHYNĚ!

Setkání jsou vhodná pro začátečníky i pokročilé, každý si míru náročnosti volí sám tím jak je schopen se v ásanách uvolnit.

Ráda na setkání uvítám i ŽENY, KTERÉ SE POČÍT TEPRVE CHYSTAJÍ ČI ŘEŠÍ OBTÍŽE S POČETÍM jako vhodnou přípravu k vědomému mateřství, jako cestu k pochopení a přijmutí ženské části sebe.

Podložky i ostatní pomůcky jsou k dispozici.

 

Čas:

NYNÍ NEPROBÍHÁ

Místo: ulice Lomená 45 v Mostě /budova Amavet a Autoškoly, bývala MŠ/

Příspěvek: 80,-

Na lekce je nutné se objednat, lekce jsou kapacitně omezeny. Objednání je možné přes formulář v záložce kontakty, přes email veronika@yogaja.cz či telefon 725 033 097

Pokud nebudete moci na lekci přijít, prosím o včasné zrušení formou sms či telefonicky, ať můžeme dát možnost náhradníkům.

 

 

Výsledek obrázku pro pregnancy yoga

....kterak cvičit klasickou jógu v těhotenství?

Obecné informace k józe říkám na každé hodině, takže se jen teď pokusím sepsat odlišnosti od běžné jógy v těhotenství. Já sama jsem cvičila jógu a předcvičovala ještě cca 14dní před porodem a jediné omezení v pohybu jsem měla to, co jsem přes břicho nebyla schopná /pozice, které vycházejí právě z lehu na břiše/..jinak jsem dělala vše. Ale je to tím, že cvičím dlouho, rozhodně, to není návod pro každého

Obecně v těhotenství platí dvojnásob důraz na to, že svůj pohyb přizpůsobím svému momentálnímu stavu a pak ještě zmírním.

Pozice vycházejí z lehu na břiše – nedělat, místo nich doporučuji využít času ke krátké relaxaci s pozorností u hlubokého dýchání do oblasti bříška.

Relaxační pozice – leh na boku s nohou třebas podloženou dekou /klidně si vemte své vlastní deky, ať máte dost/…nedoporučuji ležet dlouho na zádech, kvůli stlačení dolní duté žíly miminkem – pak přicházejí pocity na omdlení.

Pozice v kleku – smějí se provádět bez omezení

Pozice v leže na zádech – jen pokud vám není na omdlení, pokud ano, přetočit na bok a odpočívat.

Pozice rotační – pozice, kdy rotuje, protáčí se páteř..ano, ale velmi jemně a nestlačovat si bříško.

Pozice obrácené – pozice svíčka, pluh a stoj na hlavě ano, pokud jste cvičily dlouhodobě i dříve tyto pozice a já vám v nich opravdu dobře, jinak se standardně nedoporučují vůbec /opět je můžete nahradit relaxací/

Mezi obrácené se řadí most /z lehu na zádech, pokrčené nohy a zdvihnout zadek nahoru/ - ten je vyloženě v těhu doporučován a pes /obrácené V opřeni o dlaně a chodila, zadek hore/ - opět lze i v těhotenství, jen pozor na bolest zápěstí, která jsou v této ásáně zatěžována.

Pozice předklonové – v sedě i ve stoje rozkročit nohy trochu šíř než boky, aby bříšku nic nepřekáželo /my obvykle máme nohy na šíři boků/

Pozice záklonové – velmi mírně, nemělo by vás bolest v bedrech, která jsou už v těhu takto přetěžována, takže se příliš neprohýbat, spíše mít pánev podsazenou.

Pozice posilující břicho – jako třeba loďka či zvedání trupu přes břicho – vynechat. Nikdy neposilovat břicho, ani se přes něj nezvedat – z lehu je lépe zvednout se přetočením přes bok.

V józe máme vždy zapojenou mulabandu – je to energetický břišní uzávěr – zpevněné spodní břicho. Toto je v klasik józe hodně důležité, ale v těhu nelze, takže moje řeči o tom úplně vypusťte a mějte jen pohodlně podsazenou pánev, vzpřímenou páteř za temenem hlavy :)